A finals del novembre passat, es va realitzar una xerrada sobre nutrició infantil amb la finalitat de tractar varies qüestions sobre com alimentar els nostres fills i sobre com alimentar-nos com a famílies. Vàrem parlar entre d’altres de: el consum de sucre, els greixos saludables, el gluten, els làctics, el consum de fruites i verdures,…

A partir d’aquesta experiència, hem trobat interessant mantenir un focus d’interès constant en aquests aspectes, que podem anar treballant a partir de materials que anirem penjant al blog: receptes, menús, recomanacions,..

Tanmateix, també volem destacar que existeix la comissió menjador dins de l’AMPA i que aquesta té com a objectiu millorar i optimitzar el servei de menjador en tots el seus aspectes: qualitat i diversitat de l’alimentació, monitoratge,…

 Ingredients:

Per fer l’hummus:

-1 pot de cigrons cuits.

-1 llimona.

-Oli d’oliva.

-1 dent d’all.

-Tahín.

-1 remolatxa cuita.

Per fer l’acompanyament:

 -1 tomàquet.

-Una pastanaga.

-Unes llesques de pa de motlle integral.

 

Aquest seria un plat molt complet des del punt de vista nutricional. Ens aporta proteïnes, hidrats de carboni i greixos de bona qualitat.

És un plat molt interessant també des del punt de vista del seu atractiu pels nens. El color de l’hummus (com de xiclet de maduixa) i la manera de menjar-lo (“dipejant” amb els acompanyaments ) faran que els nens trobin que és un plat divertit.

Tanmateix també podem destacar algunes qualitats molt interessants:

  •  El tahín, que és la pasta de sèsam, aporta una quantitat important de calci de millor absorció del que trobaríem en els làctics. Molt interessant per afavorir el creixement dels nens i per aportar vitamines del complex B que afavoreixen el seu desenvolupament cognitiu.
  •  La llimona aporta vitamina C i afavoreix el bon funcionament del fetge i la vesícula biliar.
  • L’all te qualitats molt interessants de cara a afavorir el funcionament del nostre sistema immune, ja que serveix d’aliment de la flora intestinal. Si es manté aquesta flora en un estat òptim s’ajuda també a les defenses de l’organisme.
  • La remolatxa aportarà ferro, àcid fòlic vitamina C i fibra.
  • El cigrons ofereixen una bona font d’hidrats de carboni, fibra i proteïna de tipus vegetal.

Penseu en tots aquests elements i penseu en la manera en que multipliquen els seus efectes en barrejar-se en aquesta deliciosa recepta.

I si no en teniu prou, un element més. La seva preparació us requerirà només uns 10  min aprox.

Com ho veieu?

Doncs aquí va:

En una vol de vidre hi posem els cigrons que haurem escorregut prèviament. Hi afegirem una quantitat generosa d’oli d’oliva (un terç d’un got aprox.) i el suc que haurem espremut d’una llimona. Hi posarem una cullerada sopera de tahín i una dent d’all trossejada (en podem extreure la nervadura del centre per evitar que piqui). Finalment hi posarem la meitat d’una remolatxa bullida.

Una vegada tinguem tots els elements al vol, passarem la batedora fins a obtenir una textura cremosa però consistent.

En petits vols anirem disposant en trossos allargats el diferents elements que posem d’acompanyament: tires de pastanaga, trossos de tomàquet, trossos de pa integral torrat.

I ja ho teniu per començar a menjar.

BON PROFIT!!!

 

 

Anuncios